تحصیل در خارج

بسیاری از دانشجویان میخواهند بدانند که چرا باید در خارج از کشور تحصیل کنند و چگونه این کار را انجام دهند. این راهنما به برخی از سوالات متداول در مورد تحصیل در خارج از کشور پاسخ می دهد.

آیا تا به حال در مورد خواندن شاعران بزرگ رمانتیک در منطقه دریاچه انگلستان یا بحث درباره افلاطون و هومر در آکروپلیس باستانی در یونان خیال پردازی کرده اید؟ یا شاید ترجیح می دهید در حین مطالعه حیات وحش دریایی در استرالیا، یا یادگیری در مورد محیط زیست در کاستاریکا، از خواب بیدار شوید و به اقیانوس سلام کنید. اگر امکان زندگی و یادگیری در یک کشور جدید شما را هیجان زده می کند، پس باید به تحصیل در خارج از کشور فکر کنید. بسیاری از دانش‌آموزان از این فرصت دوری می‌کنند، زیرا نگران هزینه یا ترس از پیمایش زندگی خود در یک مکان خارجی هستند.

اما با تمام حمایت های مالی موجود، برنامه های بین المللی ممکن است مقرون به صرفه تر از آنچه فکر می کنید باشد. به علاوه، هر چقدر هم که ترسناک به نظر برسد، تحصیل در خارج از کشور فرصتی منحصر به فرد برای شما فراهم می کند.

“تحصیل در خارج از کشور” فرصتی برای ادامه تحصیلات دانشگاهی خود در یک کشور خارجی است. دانشجویان در یک دانشگاه خارجی یا از طریق برنامه تحصیلی خارج از کشور دانشگاه محل اقامت خود در سخنرانی ها شرکت می کنند یا به تحقیق می پردازند. شرکت‌کنندگان معمولاً در یک اقامتگاه، آپارتمان، یا با یک خانواده محلی از طریق اقامتگاه زندگی می‌کنند. برخی از دانش‌آموزان برای یک ترم یا یک سال در یک برنامه بین‌المللی ثبت‌نام می‌کنند، اما برخی دیگر تمام مدارج خود را در کشور دیگری کسب می‌کنند.

نحوه تحصیل در خارج از کشور: انواع برنامه ها:

 

academic-cap icon University-Led

کالج ها و دانشگاه های آمریکایی اغلب برنامه های تحصیلی در خارج از کشور را مدیریت می کنند. آنها با مؤسسات آموزش عالی خارج از کشور توافق می کنند که در آن دانشجویان آمریکایی می توانند ثبت نام کنند، یا مراکز تحصیلی خود را در خارج از کشور در کشور میزبان دارند. گاهی اوقات دانشگاه ها به دانشجویان یک برنامه درسی اختصاص می دهند، اما در موارد دیگر، فراگیران باید برنامه های خود را تنظیم کنند. این گزینه دوم معمولاً شامل درخواست از اساتید برای تأیید این دوره های خارجی است تا واحدهای بین المللی به طور یکپارچه به دانشگاه محل اقامت دانشجو منتقل شوند.

این تجربیات اغلب شامل مسکن از پیش تعیین شده و سفرهای گروهی در سراسر کشور یا قاره است. در کشورهای دارای زبان های خارجی، گاهی اساتید از ایالات متحده برای تدریس دوره های آموزشی به زبان انگلیسی می آیند. دانشجویانی که قصد یادگیری زبان خارجی را دارند می توانند در دوره های غیر انگلیسی زبان نیز ثبت نام کنند.

location-marker icon Third-Party Programs

سازمان هایی مانند شورای تبادل آموزشی بین المللی و IES Abroad طیف گسترده ای از برنامه ها را برای دانش آموزان کالج ارائه می دهند. این تجربیات معمولاً ساختاری هستند، بنابراین دانش‌آموزان دوره‌های لازم را می‌گذرانند و برای تجربیات فرهنگی و سفرهای آخر هفته به گروه دانشجویی خود پایبند هستند. این برنامه ها همچنین معمولاً محل اقامت دانشجویان را سازماندهی می کنند و بسیاری از هزینه های روزانه را از طریق هزینه های مورد نیاز پوشش می دهند.

library icon Direct Enrollment

فرصت های دیگر به دانش آموزان اجازه می دهد تا به طور کامل با فرهنگ کشور خود ادغام شوند. آنها دوره هایی را با دانشجویان کشور میزبان می گذرانند، چه به زبان خارجی و چه به زبان انگلیسی اگر به کشوری مانند انگلستان یا استرالیا بروند. دانشجویان همچنین امور مالی و مسکن خود را هماهنگ می کنند. فراگیرانی که تصمیم می گیرند تمام مدارک خود را در یک دانشگاه خارجی دنبال کنند، این مسیر را می روند، اما دانش آموزان گاهی اوقات می توانند برای یک ترم یا سال نیز ثبت نام کنند.

location-marker icon Third-Party Programs

در نهایت، می توانید تجربیاتی را بیابید که در دسته بندی های بالا قرار نمی گیرند. به عنوان مثال، برخی از برنامه‌ها دانش‌آموزان را سوار کشتی‌های تفریحی می‌کنند، جایی که در دوره‌ها شرکت می‌کنند و برای کاوش در کشورهای مسیر توقف می‌کنند. دانشجویان همچنین می توانند برای دوره های کارآموزی، تجربیات کاری یا بودجه تحقیقاتی در خارج از کشور درخواست دهند.