مهاجرت کاری

مهاجرت کاری (Job apply)؛ راهکاری برای بهبود وضعیت شغلی

مهاجرت کردن به کشورهای دیگر برای بهبود شرایط زندگی و شغلی یکی از شیوه هایی است که سالیان زیاد بین افراد باب می باشد. با وجود اینکه مهاجرت دارای معضلات زیادی است؛ اما یکی از محبوب ترین روش های ارتقا و پیشرفت زندگی افراد محسوب می شود. مهاجرت انواع مختلفی دارد که می توان به مهاجرت کاری، مهاجرت تحصیلی، مهاجرت با روش سرمایه گذاری، مهاجرت به وسیله ازدواج و مهاجرت به شیوه پناهندگی است. در بین انواع مهاجرت، مهاجرت کاری یکی از بهترین راهکارهای کسب درآمد و بهبود وضعیت شغلی است. معمولا این نوع مهاجرت از طریق سه روش انجام می پذیرد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

انواع مهاجرت کاری مرسوم در جهان

مهاجرت کاری برای اغلب جوانان یک فرصت طلایی برای گرفتن اقامت دائم در کشورهای اروپایی و آمریکایی است. آنها از طریق اخذ ویزای کار به دنبال بهبود شرایط زندگی و تضمین آینده شغلی شان هستند. هر چند این روش برای بیشتر افراد مخاطرات زیادی به همراه دارد؛ اما با اخذ اقامت در کشور مقصد به صورت قانونی، مزایای زیادی برای آنها دارد. معمولا روش هایی که می توانید برای مهاجرت کاری اقدام نمایید عبارت هستند از:

Job Offer یا دریافت دعوت نامه شغلی رایج ترین روش مهاجرت کاری

 

این روش مهاجرت کاری یکی از متداول ترین راهکارهای یافتن شغل در کشورهای مقصد است. شما در این شیوه یک دعوت نامه شغلی یا پیشنهاد کار از کارفرمایان در کشور مقصد دریافت می کنید. برای Job Offer راه های مختلفی چون ارسال رزومه، درخواست شغل در وب سایت های کاریابی بین الملل، ایجاد یک پروفایل کاربری تاثیر گذار در شبکه های اجتماعی مانند لینکدین، شرکت در انواع Workshop و مشورت با افراد خارج از کشور (درباره یافتن فرصت های شغلی در کشور مقصد) وجود دارد. 

Job Seeker یا جستجوی کار درون کشور مقصد

 

 

Job Seeker یک ویزای موقتی و کوتاه مدت (6 ماه یا یکسال) است که به شما این فرصت داده می شود تا در کشور مقصد در جستجوی کار باشید. در مدت اقامت هزینه های زندگی به عهده خودتان است و در صورت نیافتن شغل بعد از اتمام مدت اقامت باید به کشور مبدا بازگردید؛ ولی یافتن یک شغل مناسب و بستن قرارداد با یک کارفرمای خارجی، کمک می کند تا ویزای خود را به ویزای کاری تغییر دهید. مشهورترین ویزای جستجوی کار به کشور آلمان اختصاص دارد. برای دریافت این نوع ویزا باید دارای شرایطی باشید. این فاکتورها عبارت هستند از:

  • داشتن مدرک تحصیلی بالاتر از لیسانس
  • داشتن حداقل 5 سال سابقه کار در زمینه رشته تحصیلی تان
  • داشتن بودجه کافی برای تامین هزینه اقامت در کشور مقصد
  • داشتن بیمه مسافرتی یا پزشکی در طول اقامت

 

Skilled Worker یا مهاجرت از طریق امتیاز بندی

داشتن مدرک تحصیلی بالاتر از لیسانس

  • داشتن حداقل 5 سال سابقه کار در زمینه رشته تحصیلی تان
  • داشتن بودجه کافی برای تامین هزینه اقامت در کشور مقصد
  • داشتن بیمه مسافرتی یا پزشکی در طول اقامت

 

جمع بندی مطالب

مهاجرت کاری به معنی زندگی کردن و یافتن یک شغل خوب در کشور مقصد است. هدف از انجام این نوع مهاجرت، بهبود وضعیت شغلی و ارتقای سطح زندگی می باشد. مهاجرت های کاری معمولا از طریق سه روش متداول انجام می پذیرد. این روش ها شامل مهاجرت از طریق سیستم امتیازدهی (Skilled Worker)، جستجوی کار (Job Seeker) و اخذ ویزای کاری (Job Offer) است. موسسه های مختلفی وجود دارند که از طریق آنها می توانید، بهترین روش برای مهاجرت کاری به کشورهای دیگر را انتخاب نمایید. 

داشتن مدرک تحصیلی بالاتر از لیسانس

  • داشتن حداقل 5 سال سابقه کار در زمینه رشته تحصیلی تان
  • داشتن بودجه کافی برای تامین هزینه اقامت در کشور مقصد
  • داشتن بیمه مسافرتی یا پزشکی در طول اقامت
20-Worlds-Most-Expensive-Cities-to-Buy-a-Property-Luxury-Real-Estate-Luxury-Neighborhoods-The-Most-Expensive-Homes-15-Luxembourg-Luxembourg

جاب آفر نروژ

نروژ در صنایعی مانند نفت و گاز، خدمات نفت و گاز، مخابرات، محصولات با فناوری پیشرفته و پرورش ماهی در جهان پیشرو است. مهاجرت کاری و یافتن شغل یکی از راه‌های مناسب برای مهاجرت به نروژ است.

Vernazza-Cinque-Terre-Italy-_80

جاب آفر اتریش

ویزاهای مختلفی برای مهاجرت به اتریش و گرفتن اقامت آن وجود دارد. یکی از انواع ویزای این کشور، ویزای کاری است. ویزای کاری خود به چندین دسته‌ی مختلف تقسیم می‌شود

Vernazza-Cinque-Terre-Italy-_80

جاب آفر استرالیا

جاب آفر استرالیا، در استرالیا با عنوان Employer Sponsored Visas شناخته شده است و به کارفرمایان استرالیایی این امکان را می‌دهد تا نیروی کار ماهر را برای تامین نیازهای تجاری خود تامین کنند.

Best-Ice-Caves-in-the-World

جاب آفر کانادا

جاب آفر Job Offer یعنی پیشنهاد کار. جاب آفر کانادا یک پیشنهاد شغلی است که از طرف کارفرمای کانادایی دریافت می‌کنید.

 

 

images

جاب آفر ایتالیا

حدود پنج میلیون مهاجر در ایتالیا زندگی می‌کنند. بی‌شک تعدادی از این مهاجران جذب غذاهای لذیذ، طبیعت زیبا و استاندارد بالای زندگی این کشور شده‌اند.

 

images

جاب آفر عمان

کشور عمان در سال هاي اخير در پي جذب نيروهاي متخصص و کاري برامده است.لذا، فرصت شغلي در عمان (Job Vacancies in Oman) در حال افزايش است و متقاضيان می توانند با اخذ جاب آفر عمان به اين کشور مهاجرت کاری کنند.