زندگی در ترکیه

World's Fastest

زندگی در ترکیه: بررسی کامل و بی نقص ترکیه برای زندگی

جغرافیای ترکیه

ترکیه کشوری گسترده شده در ناحیه اوراسیا است که از سه طرف به وسیله دریا احاطه شده است. مرزهای شمالی این کشور به وسیله پهنه وسیع دریای سیاه پوشیده شده است، نیمی از مرزهای جنوبی این کشور نیز به وسیله دریای مدیترانه احاطه شده است، تقریبا بیشتر مرزهای غربی این کشور نیز آبی است و به وسیله دریای اژه پوشش داده شده است.

مرزهای خاکی این کشور بیشتر در شرق و جنوب شرقی این کشور قرار دارند، ترکیه از شرق با ایران و ارمنستان و از جنوب شرق و جنوب با عراق و سوریه مرزهای خاکی گسترده دارد. این کشور همچنین از شمال غربی با کشور اروپایی بلغارستان و از شمال شرقی با کشور اروپایی گرجستان هم مرز خاکی دارد. مرز بندی کشور ترکیه با همسایه غربی و اروپایی خود یعنی یونان، شامل مرزهای دریایی و خاکی است، که پیچیدگی و منازعات زیادی در این مرزها بین یونان و ترکیه وجود دارد.

سیستم سیاسی و واحد پولی ترکیه

نظام سیاسی این کشور جمهوری است، به همین دلیل نام اصلی آن جمهوری ترکیه است. پایتخت ترکیه شهر آنکارا است که در قسمت مرکزی این کشور قرار گرفته است. واحد پولی کشور ترکیه لیر است که با نماد اختصار TL شناخته می‌شود. پرچم سراسر سرخ با علامت هلال و ستاره سفید، نماد این کشور است. زبان رسمی ترکیه، همانطور که از نام کشور مشخص است، زبان ترکی استانبولی است که از جهاتی با زبان ترکی آذری ( زبان رسمی کشور آذربایجان) متفاوت است. خط مردم این کشور نیز، همان زبان ترکی است که با الفبای سیریلیک یا همان خط لاتین نوشته می‌شود

استانبول

استانبول با جمعیت ۱۵٬۰۶۷٬۷۲۴ پرجمعیت‌ترین و معروف‌ترین شهر ترکیه محسوب می‌شود که سالانه تعداد بسیار زیادی توریست از جاذبه‌های گردشگری این شهر دیدن می‌کنند. همانطور که در تصویر بالا و بر روی نقشه مشاهده می‌کنید، این شهر در غربی‌ترین نقطه ترکیه، دورترین فاصله از ایران و در قسمت اروپایی ترکیه و در سواحل دریای سیاه و دریای مرمره قرار دارد.

این شهر بزرگترین کلانشهر اروپا و دومین کلانشهر بزرگ خاورمیانه بعد از قاهره مصر است که با داشتن بناهای تاریخی بزرگ و مشهوری همچون مسجد ایاصوفیه و کاخ موزه توپ قاپی در نزد گردشگران بسیار محبوب است و به همین سبب مهم‌ترین شهر در صنعت توریسم ترکیه به حساب می‌آید.

فرهنگ و آداب و رسوم مردم ترکیه

فرهنگ مردم ترکیه به واسطه همسایگی با کشور ایران و داشتن اشتراکات دینی و فرهنگی بسیار به فرهنگ مردم ایران نزدیک است. مردم ترکیه مردمی مهمان نواز و بسیار وطن پرست هستند، یک مورد جالب در رابطه با وطن پرستی مردم ترکیه، به سال 2016 برمی‌گردد که پس از وقوع کودتای ناموفق در این کشور، در فردا همان روز حدود 1.5 میلیون پرچم ترکیه در این کشور به فروش رفت. پرچم ترکیه برای مردم این کشور یک نماد مقدس است.

ترکیه از لحاظ دینی تقریبا کشوری یکپارچه محسوب می‌شود و 99.8 از مردم این کشور مسلمان هستند

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *